Search
Friday, November 15, 2019 ..:: Over ons ::..   Login

Follow Sensitive_Eyes on Twitter

Sensitive Eyes Minimize

Voor bijna iedereen het uitgangspunt: een fotocursus bij de volksuniversiteit van Utrecht.  Onze docent: Edwin Westhoff - professioneel fotograaf.

Toen de fotografie-cursus was afgelopen zijn we als fotogroep bij elkaar gebleven en zo organiseren we regelmatig excursies en zoveel mogelijk van elkaar en van Edwin proberen te leren.

Contact: rwentzel@xs4all.nl

Nieuws

Current Articles | Categories | Search | Syndication

Excursie Berlijn 2007

Op 29 juni zijn we 3 dagen met een groep naar Berlijn geweest, 3 leden van Sensitive Eyes en 2 leden van de Zoomers. Natuurlijk ontbrak Edwin Westhoff ook niet, en zijn deal-of-the-month, de Ad 'Poolse Klusbus' Rem Volkswagen. Een begrip in Utrecht, nu ook voor ons! Ruimte genoeg en ook precies genoeg comfort om de ruim 600 kilometer naar Berlijn te overleven. En we mogen niet klagen - gezien de Poolse stickers op de voorruit zijn mensen nóg verder met dit pareltje uit Utrecht gekomen.

Klusbus

Vrijdags gereden, heerlijk met de climate control aan (alleen stand 'aan' en 'heet'). Aan het einde van de middag aangekomen in Berlijn en na een kort bezoek aan het keurige hotel zijn we neergestreken in het Sony Center op de Potsdamer Platz. De hippe hoek van Berlijn zullen we maar zeggen, WiFi, Imax theater met 'Stirb Langsam 4.0 (Die Hard 4.0)' en veel leuke restaurantjes. Het meest opvallende aan het Sony Center is toch wel het dak, een stervormig geheel wat lijkt te bestaan uit een aantal zeilen. 's Avonds prachtig verlicht in verschillende kleuren dus een mooie eerste omgeving.

Zaterdag om 8.00 uur onderweg naar de Reichstag, met de meest strenge bewaking die ik gezien heb. De sluizen met groepen van 50 man, metaaldetectoren, fouilleren en 'zeer functionele' begeleiding deden me echt nergens aan denken. Bovengekomen de prachtige koepel bewonderd en uiteraard het restaurant bekeken. Door naar het station, waar we ´s avonds nog terug zouden komen. Eerst naar de AmbassadevanhetKoninkrijkderNederlanden, waar we vanuit de commandopost met argusogen werden aangekeken - je moet er ook niet aan denken dat je als bewaker ineens een geblindeerd klusbusje in zijn achteruit op je af ziet komen... stel je voor dat de achterdeuren ineens openslaan en dan.... Maar neehoor, wij zijn het. Edwin had ons keurig aangemeld en na legitimatie kregen we even de tijd om op het terrein van de ambassade te fotograferen. Daarna een stuk gelopen en neergestreken op het volgende terras aan 'Unter Den Linden' - de Champs-Élysées van Berlijn. Daarna nog even langs het Joods Museum (helaas wat te donker), eten en tot een uur of 0.30 naar het station.

Zondag: Rustig opgestaan, lekker ontbeten en langs het Holocaust-monument gelopen. Ter nagedachtenis aan de Holocaust. 'Het monument strekt zich uit over een oppervlakte van 20.000 vierkante meter. Op het glooiend terrein in het hartje van de stad staan 2711 grijze, rechthoekige pilaren tot 4,7 meter hoog. De pilaren moeten volgens de Amerikaanse architect Peter Eisenman een gevoel van desoriëntatie en eenzaamheid teweeg brengen' (planet.nl). Nou, dat is wel gelukt.

Nog eenmaal langs het Sony Center, WC's gefotografeerd en om een uur of 3 weer riching Nederland. Rond middernacht hebben we de bus bedankt voor de gedane klus en konden we gelukkig nog een paar uur slapen voordat de wekker voor de nieuwe week weer afging. Al met al een zeer inspirerend en gezellig weekend!